İleal İnterpozisyon Nedir?

İleal interpozisyon Tip 2 diyabet hastaları için kesin çözüm olarak görülmektedir. Ameliyat sonrasında yüksek tansiyon ve kolestrol tedavisi de sonuçlanacak hasta kısa sürede vücut sağlığına kavuşacaktır. Ameliyatta mide, tüp mide haline getirilerek süreç başlatılır. İnce bağırsağın son bölümü ile ilk bölümü yer değiştirir. Son bölüm on iki parmak bağırsağına bağlanır. Basit bir ameliyat değildir, uzman hekimin konforunda olmalıdır. Tip 2 diyabet hastalığının tamamen ortadan kalkması için yöntemlerden bir tanesidir. İleal İnterpozisyon ameliyatı sadece Tip 2 diyabet hastalarına uygulanabilir. Ameliyat öncesinde hastanın pankreas durumu dikkatlice incelenmelidir. Ve her şeyden önemlisi şeker direnci hormonu üretme kapasitesi hala devam etmek zorundadır.

İleal İnterpozisyon Öncesi ve Sonrası

Ameliyat 4 ila 5 saatlik bir süreçtir. Ameliyatta anestezi esnasında herhangi bir acı ve ağrı hissi yaşanmaz. Bu ameliyatlarda başarı oranı yüksek oranlardadır. Ameliyat öncesi de ameliyat sonrası dönem kadar önem taşımaktadır. Bu dönemde fiziksel sağlığı korumak önemli olan kısımdır. Ve ameliyata zinde ve stressiz girmek önemlidir. İlaç kullanımı, alkol ve sigara tüketimi olmamalıdır. Ameliyat dönemi öncesinde bütün tetkikler yapılmak zorundadır. Böylelikle ameliyat çok daha planlı ve sağlıklı bir şekilde sürecektir. Tip 2 diyabet hastaları için bir çözüm olan ileal interpozisyon tedavisine karar verilmesi ile birlikte süreç başlar. Bu süreç içerisinde hastanın bu ameliyata uygunluk durumu tespit edilir.

İleal İnterpozisyon İçin Hasta Değerlendirilmesi

Ameliyat öncesinde hastanın genel sağlık sorunları değerlendirmeye alınmalıdır. Hastanın kullandığı ilaçlar incelenmelidir. Bu incelemeler çok önemlidir zira gözden kaçan bir sağlık sorunu operasyonu olumsuz etkileyecektir. Bu nedenle ameliyat öncesi değerlendirmeler hatasız ve eksiksiz olunca ameliyata da 1-0 önde başlanmış olacaktır.

Her cerrahi müdahalede olduğu gibi bu ameliyatta hasta yaşı önemli bir detaydır. Genç hastalarda hem tedavi hem iyileşme süreci çok daha hızlı olur. Ancak ibre yaşlı hastalara dönünce bu hız yavaşlamaktadır. 18 yaşından büyük her hasta için bu ameliyat uygun görülmektedir. Düzenli kullanılan ilaçların ameliyat öncesinde doktor ile paylaşımı da işin diğer önemli kısmıdır. Çünkü devam edilen ilaçlar operasyon için bir risk kaynağı olabilmektedir. Özellikle kan sulandıran ilaçlar ameliyata olumsuz etki yapar.

İleal İnterpozisyon Öncesi Tetkikler

Ameliyat öncesi tetkikler içerisinde doktor hasta ilişkisinin özenli olması gereklidir. Yapılacak tetkikler de genel sağlık sorunları en ince ayrıntısına kadar irdelenerek adım adım ilerlenilir. Tetkik süreci hızlı gidilirse, kullanılan ilaçlar paylaşılmazsa operasyon da risk oranı da aynı oranda yükselecektir. Kan tahlilleri tetkikler içerisinde en önemli kısımdır. Zira kan pıhtılaşması riski her zaman vardır. Detaylı bir kan tahlili yapılırsa böbreklerin durumu da kontrol edilmiş olacaktır. Ayrıca bilinmeyen bir hastalık varsa da bunun belirlenmesi açısından detaylı kan tahlili önem taşır.

İleal İnterpozisyon ameliyatı öncesinde psikolojik destek de önem taşıyan bir kavramdır. Hastanın psikolojik olarak rahatlatılması gerekmektedir. Ameliyatla ilgili kuşkular ve endişeler tamamen yok olmalıdır. Zihinsel olarak ameliyata hazır olması gereken hasta; gerek kendi gerek doktoru açısından yardımcı olacaktır. Psikolojik destek ile hasta kendini dinlemeyi öğrenecek, operasyona sadece fiziksel değil zihinsel olarak da katılmayı benimseyecektir. Bu da operasyonda artı bir başarı demektir. Her cerrahi müdahale sonrası hasta kendine dikkat etmeli, bundan sonraki sürecini sağlıklı geçirebilmek için özenli olmalıdır. Bunun başında dengeli ve doğru beslenme, kaliteli yaşam tarzı gelmelidir.