Dünyada en yaygın olarak karşılaşılan rahatsızlıkların başında hiç kuşku yok ki şeker hastalığı yani diyabet gelmektedir. Bu hastalık, pek çok insan tarafından genellikle hayatlarında çok büyük yaşam kalitesi düşüşüne sebep olmadığı için önemsenmez, lakin şeker hastalığı kontrol altına alınmazsa kalp damar tıkanıkları, böbrek yetmezliği vb. pek çok büyük rahatsızlığa yol açarak, ölümle sonuçlanan vakalar ortaya koyabilmektedir.

Şeker hastalığının tedavisi günümüzde metabolik cerrahi yöntemlerinin gelişmesi ile son derece kolaylaşmıştır. Şeker hastalığı ameliyatı hakkında doktorlar hastalarını bilgilendirdiklerinde sıkça karşılaşılan soru şeker hastalığı ameliyatı nasıl yapılır? Olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu konu ile ilgili uzman doktorların bahsettiği teknik ve yöntemler aşağıda yer almaktadır.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Yapılışı

Rahatsızlığın ameliyat ile çözümü doktor ve hastanın ortak kararı neticesinde alınmalıdır. Hastanın durumu, hastalığın hayatına etkisi, hastalığa bağlı oluşan komplikasyonlar bu konuda belirleyici olmaktadır.

İlk aşama olarak hastanın kan değerleri ve çeşitli verileri doktor tarafından incelenir. Kişinin ameliyatının yöntemlerini, yapılacak cerrahi müdahalenin şeklini bu veriler ve hastalık ile ilgili geçmiş, kullanılan ilaçlar gibi konular belirleyecektir. Yapılan analizler sonunda doktor tavsiyesi ve hasta onayı ile ameliyat başlar.

Şeker hastalığı ameliyatı genel olarak metabolik cerrahi yöntemleri adı altında bir dizi ameliyat silsilesi ile gerçekleştirilmektedir. Şeker hastalığını ortadan kaldırmak için hormonal değişiklikler sağlamak bu operasyonun asıl amacıdır. Şeker hastalığı ile beraber obezite sık sık görülür, şeker hastalığı ameliyatı bu iki sorunu da aynı anda ortadan kaldırması ile önemini ortaya koymaktadır.

Operasyon ilk aşamada mide üzerinde yoğunlaşmaktadır, midenizde açlık hormonu üreten ve açlık hissetmenize sebebiyet veren esnek yapılı bir kısım mevcuttur. Bahsi geçen kısım cerrahi müdahale ile alındığında yemek yeme isteğiniz ciddi oranda azalacak ve obezite sorunu biteceği gibi şeker rahatsızlığınızda azalacaktır ancak tek başına genellikle bu operasyon şeker hastalığını bitirmez, dolayısı ile ek operasyonlara ihtiyaç duyulur. Mide operasyonu tamamlandıktan sonra mide çıkışına inilir, mide çıkışı ile ince bağırsak arasındaki kısım 250 cm kesilir ve aynı işlem ince bağırsağın son kısmı ile de tekrarlanır. Bağırsağın son kısmında bulunan bölge özel bir hormonun salgılanması ile görevlidir, bu hormonun arttırılması için onun saf gıda ile direkt teması gerekmektedir ve yapılan işlemlerde ki temel amaç budur.

Operasyon tamamlandıktan sonra ince bağırsağın ilgili bölümünden eskiye nazaran daha fazla salgılanan hormonun pankreas üzerindeki baskıyı kaldırması ile insülin salgılama hızı ciddi oranda artar ve şeker hastalığı son bulur.